Dulu saya tak berani... Bila org tanya, dari mana? Saya dari KAMY COOKIES. Siap yg buat biskut? Wife saya yg buat. Tapi... Sekarang tak lagi!!! Saya berani jawab sayalah pemilik KAMY COOKIES dan sayalah yang buat biskut tu... Saya nak nyatakan bahawa sayalah pakar biskut! Walau pemilik sebenar adalah wife saya kan... HuhuπŸ˜†πŸ˜†... Kenapa saya berani? Jawapannya kerna saya dah CERTAIN dengan apa yang saya buat! Memanglah pada mulanya saya tak berani....malah MALU nak mengaku tauw! Ilmu dan pengalaman bertahun barulah saya berani... Dulu... Nak buat biskut memang tak reti. Tangan kaku nak uli tepung. Malas kekadang marah pun ada... Tapi wife tetap teruskan jugak. Lama-kelamaan saya dah nampak hasil bahawa perniagaan ni boleh buat duit? Tak percaya lagi ni... Yeke ke? Boleh ke? Biasalah tu kan. Skeptikal... Negatif... Suara2 biawak tu masih kuat kan... Tapi buat jugak... Alhamdulillah syukur saya ketemu 2 org mentor luarbiasa yang telah membantu saya, wife dan perniagaan ni untuk mendapatkan kepastian... Sekarang syukur walaupun belum lagilah maju betul... Tapi KAMY rasa yakin boleh pergi jauh. Kenapa? Sebab semakin hari semakin ramai orang yang mengenali KAMY COOKIES. Malah rakan sepejabat, dan bos pun tau. Eh! Tak sangka nya... Diorg asyik tanya, mana biskut? Kenapa tak bawa? Bagi sedap lagi yer! WOW! Awesome.. Amazingly saya rasa macam dah jadi pakar. Kemana saja org kenal saya sebagai pakar biskut. Dan ada jugak org rujuk nak minta tips buat biskut dan minta nasihat... Allahu akbar... Alhamdulillah tak lama lagi KAMY akan membuka kedai pertama KAMY di Sandakan. Semoga dengan adanya kedai tersebut akan dapat membantu lebih ramai orang... Apa rahsianya.. Senang jer....kata mentor... BUAT JER! JANGAN PERCAYA... dan kena tulis walau memang tak masuk akal. Tapi percaya. ALLAH mengikut sangkaan hambaNya. Apa yg kita fikir, rasa, cakap, buat dan tulis adalah DOA... insyaAllah DIA akan beri jalan. Kata mentor, kejayaan bukan nak cepat capai apa yang kita nak capai. Tapi kejayaan adalah satu proses dan ianya mengambil masa, wang, tenaga dan hidup anda untuk capai impian kita... Rasanya banyak lagi yang nak saya cakap. Rasa teruja nak kongsi dengan sahabat luarbiasa KAMY. KAMY juga takkan kemana kalau tak ada circle yang membantu KAMY dalam proses ni... Kata mentor, nak maju kena ubah logistic! Kena berada dalam lingkungan orang2 yg positif, yang berjaya. Yang banyak berusaha. KAMY ikut dan nampak jalannya... Alhamdulillah. Semoga bermanfaat. KAMY doakan anda KAYA DAN BERJAYA! Aamiin... πŸ‘πŸ»πŸ’ͺπŸΏπŸ‘πŸ»πŸ‘πŸ»πŸ‘πŸ»πŸ‘πŸ»πŸ˜Ž

Comments

Popular posts from this blog